Lavere skat og væk med arveafgiften.

Lavere skat for alle i arbejde.

Skatten er for høj i Danmark. Den højeste marginalskat er på svimlende 56,6 procent – og oven i det kommer momsen og andre afgifter. Det er ganske enkelt ikke rimeligt. Derfor vil vi lade danskerne beholde flere af de penge, de selv har tjent – både i bunden og toppen. Det vil styrke beskæftigelsen, øge væksten og skabe styr på dansk økonomi.

Vi skal have skatten ned og vi skal have en lige skat hvor alle bidrager ens!

Det skal betale sig at arbejde og gøre en ekstra indsats. Derfor skal skatten ned og alle skal have den samme skatteprocent. Væk med misundelseskatten som topskat, væk med arveafgiften på en arv der allerede er betalt skat på en gang tidligere.

Vi skal til at tale fornuft ind og ikke straffe dem som giver en ekstra tørn.

Væk med arveafgiften.

Arveafgiften er en ren dødsskat. For når et familiemedlem dør, skal de efterladte betale op mod hele 36 procent i afgifter. Det gælder blandt andet for søskende, der i dag ikke betegnes som nærmeste familie – og derfor skal de betale ekstra meget i skat. Jeg mener, at det er dybt amoralsk at beskatte døde familiemedlemmer.

vi skal helt afskaffe arveafgiften for private, så familier ikke længere skal beskattes, når de mister et familiemedlem.

Og vi skal afskaffe arveafgiften på familievirksomheder, så familier kan lade deres virksomhed gå i arv uden at blive beskattet.

Det skal gøres letter for virksomhedsejerer at overdrage virksomheden til den kommende generation, sådan at virksomheden kan forsætte i samme ånd.

Stem personligt – Stem Hoppe